Výzva II: OPTIMÁLNÍ VÝKON – den 5

Den 5: PŘÍSTUP K TRÉNINKU

foto z tréninku na výkon
Výkon – přístup – iluze; Ilustrační foto redakce

Zdravím toho odvážlivce, který postupně odhaluje slupky svého výkonu a buduje svou sílu! Tvůj včerejší seznam ukázal pár drobností, které se nedaří nebo v nich opakovaně selháváš. Zjistil si, že se musíš vrátit k tréninku a poctivě si to odmakat. Dnes tedy dáme dohromady obsah slova, které charakterizuje trénink šampióna.

To slovo je: PŘÍSTUP.

Znám svět sportu dobře a vím, že hráčům se ne vždy dá věřit to, co říkají. Občas mi tvrdí, jak moc na sobě dřou. Vyprávějí o hodinách v posilovně a taky o tom, jak jim opravdu, ale opravdu na jejich kariéře záleží. A někdy žijí fakt v ILUZI. Zrcadlo koučovacího rozhovoru jim odhalí pravdu a otevře další možnosti.

Víš, trénink, to je pro tebe cvičné hřiště. Okřídlené rčení “těžko na cvičišti – lehko na bojišti“ má rozhodně svou platnost. Z poctivého tréninku vyrůstá základní důvěra ve vlastní síly.

Takže: Jaký PŘÍSTUP k tréninku mě posune k mým vysněným sportovní cílům? S jakým NASTAVENÍM potřebuji trénovat, abych se zlepšil? Jak tvé nastavení, tak tvůj přístup je otázkou tvého ROZHODNUTÍ. Rozhodni se a NASTAV SI SVŮJ PŘÍSTUP!

Sepiš si dnes jasně definovaný seznam, který obsahuje odpovědi na následující otázku:

  • JAKÝ MUSÍ BÝT MŮJ PŘÍSTUP K TRÉNINKU, ABYCH SE MOHL ZLEPŠOVAT?

Opět se shodneme, že zlepšovat se budeš jen jestli to ty sám budeš chtít…

Určitě se zde objeví poznámky jako: mít pozitivní očekávání, těšit se, pracovat co nejlépe, soustředit se, dělat to naplno, spolupracovat, být zvědavý, nenechat se odradit, učit se z chyb, ptát se trenéra atd.

Nechci ti napovídat. Je to tvůj výkon, tvůj trénink, tvůj přístup. Pochop jen, že to, jak k věcem PŘISTUPUJEŠ si můžeš sám zvolit! Popřemýšlej velmi hluboce o tom, jaké je asi nastavení a přístup šampionů. Jak pracují v tréninku, aby mohli zúročit svou práci ve finále mistrovství světa? Inspiruj se u těch, kteří už to umí!

PS: Dnes historka z ligového fotbalu. Jeden hráč si myslel, že na před zápasovém tréninku je potřeba se šetřit. Měl k němu LAXNÍ PŘÍSTUP a záměrně se šetřil – prý aby nemrhal své síly. Opakovaně však nebyl na sobotní zápas vyladěný. Spolu s kondičním trenérem jsme mu vysvětlili fyziologické reakce těla na nízkou zátěž. Přenastavili jsme parametry tréninku (v jeho hlavě, trénink se jinak nezměnil) a on změnil svůj PŘÍSTUP k tréninku. Následně zmizel pocit těžkých nohou a jeho zápasová forma šla nahoru. Rozhodl se na základě informací přistupovat k tréninku jinak. Změnil svůj přístup.

Pokud si s něčím nevíš rady, napiš mi na michal@kosmal.cz

Michal Kosmál. Sport, koučování a mentální příprava.

foto na kamerové záběry
Kamera na tréninku může pomáhat a leccos odhalit; Ilustrační foto redakce

About the Author: ivo sin